Bu Yılın En İyi SEO Analiz Araçları

Bu Yılın En İyi SEO Analiz Araçları

Dijital pazarlama dünyasında, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) başarıya ulaşmanın anahtarıdır. Web sitelerinin arama motorlarında üst sıralarda yer alması, çevrimiçi görünürlüğü artırmak ve daha fazla trafik çekmek için hayati önem taşır.
Bu nedenle,
SEO
analiz araçları, sitelerin performansını değerlendirmek ve geliştirmek için vazgeçilmezdir. 2024 yılında, çeşitli SEO analiz araçları arasında öne çıkanlar, web sitelerinin SEO stratejilerini optimize etmelerine yardımcı olan zengin özellikler sunmaktadır. Bu makalede, Semrush, Ahrefs, DMOZ, Siteliner ve Majestic SEO gibi araçları inceledik. Her bir aracın özelliklerini ve sunduğu avantajları ele alarak, işletmelerin hangi aracı seçmeleri gerektiği konusunda rehberlik sağlamayı amaçladık.

SEO Analizi Nedir, Ne İşe Yarar?

SEO analizi, özel arama motoru optimizasyon kurallarına göre belirtilen web siteye ulaşıp web sitenin bu kriterlere uygunluğunu denetleyen bir araçtır.
Bir web sayfası için SEO analizi oldukça önemli bir unsur olarak öne çıkmaktadır.
Çünkü üst sıralarda olmak için sadece bir web sitesi yeterli olmayacaktır. web sitenizi arama motorlarına kayıtedip kabullendirmeniz gerekmektedir.
Web sitenizin gerilememesi için belli aralıklarla seo analizi yaparak eksik ve ya hatalı yönlerinizi tespit ederek seo çalışması yürütmeniz gerekmektedir.
Web sitenizi doğru ve düzenli bir şekilde analiz ettiğiniz taktirde seo çalışmanız doğru yönde etkilenecek ve bu da web sitenizin üst sıralamada olmasını sağlayacaktır.
Her SEO analiz aracı arama motorlarının kullandığı farklı algoritmalar ile analiz yapar ve farklı sonuçlar sunar. bu da farklı analiz araçları kullanarak analiz etmenizi gerektirir.
Sadece kendi web sitenizi değil, rakiplerinizide analiz ederek doğru bir SEO çalışması yapabilir ve rakiplerinize karşı üstünlük sağlayabilirsiniz.

SEO Analiz Kriterleri

Her ne kadar SEO analiz araçları farklı algoritmalar ile değerlendirme yapsada bilmeliyiz ki ortak kriterler vardır ve bu her arama motoru için geçerlidir.
Peki bu SEO analiz kriterleri nelerdir?

Header Alanı Değerlendirmesi

Site Başlığı (Meta Title): Masaüstü arama sonuçlarında maksimum 60 karakter (boşluk dahil), mobil cihazlardan yapılan arama sonuçlarında ise maksimum 65 karakter ile sınırlandırılmıştır.
Masaüstü cihazlarda title ve description karakterlerinin kapladıkları alan: (±5 farklılıklar olabilir.)
Arama sonuçlarında yükselebilmek için bilgilerinizi eksiksiz ve limitlere uygun doldurmanız gerekmektedir.
Site Açıklaması (Meta Description): Site açıklaması (meta description) alanı masaüstü arama sonuçlarında maksimum 160 karakter, mobil cihazlarda yapılan arama sonuçlarında ise maksimum 120 karakter ile sınırlandırılmıştır.
Mobil cihazlarda title ve description karakterlerinin kapladıkları alan. (±5 farklılıklar olabilir.)
Arama sonuçlarında yükselmek için bilgilerinizi eksiksiz ve limitlere uygun doldurmanız gerekmektedir.
Yazdığınız site açıklaması (meta description) alanın masaüstü ve mobil cihazlarda tam olarak görünmesi için 125 karakter ölçüsünü baz alarak kullanıcılara daha düzenli bir deneyim sunmanız mümkün olabilir.
Site Anahtar Kelimeleri (Meta Keywords): Site açıklaması (meta keywords) alanı ortalama 260 karakter arası olmalıdır.

Sayfa İçeriği

SEO Analizi İçin Body Alanı Değerlendirmesi oldukça önemlidir. içeriklerinizi düzenli bir şekilde SEO kurallarına uygun şekilde düzenlemeniz gerekmektedir.
Uygulamanız gereken yöntemleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Web sitenizin her bir sayfasında mutlaka en fazla 1 adet H1 etiketi kullanmalısınız. Bu en önemli içeriğinize vereceğiniz başlık olmalıdır. Diğer H2, H3, H4, H5 ve H6 taglarını hiyerarşik düzende kullanmalısınız.
  • resimlerinizin web standartlarında mobil cihazlara uygun olarak optimize edilmesi gerekmektedir.
  • Resimlerinizde mutlaka alt etiketi kullanmalısınız.
  • Yazı ve HTML oranının %25 ve üzeri olması oldukça önemlidir. Bu yüzden anasayfanız sadece resimlerden değil yazılardan da oluşturulmuş olması gerekmektedir.
  • kırık bağlantılarınızı hemen yenileyip web sitenizi canlı tutmalısınız.

Web Site Dosyaları

Web sitenizin SEO analizini yapmadan önce maddeler halinde sıraladığımız bazı dosyalara sahip olmanız gerekmektedir.
Bu dosyalar arama motorlarının sizin web sitenize olan davranışını belirleyen dosyalardır.
Yapılması gereken en önemli noktalara liste halinde değindik:

  • Web sitenizde mutlaka robots.txt dosyası yer almalıdır. robots.txt dosyası arama motorlarının davranışını belirleyen en önemli dosyadır.
  • Site haritanız muhakkak olması gerekir. Sitemap.xml dosyası arama motorlarının kolayca ulaşıp indexleyebileceği yapıda hazırlanmalıdır. sitemap.xml dosyasının olmaması web sitenizin çok daha geç arama sonuçlarına yansıyabileceği anlamını ifade eder.
  • Favicon resmi sitenizin tarayıcı penceresinde görünen küçük logo veya ikondur. Bir SEO kriteri değildir. Ancak müşteri deneyimini artırmaya yönelik bir hamledir. Bu da dolaylı yoldan seo etkisi oluşturur.

Web Site Performans Kriterleri Nelerdir?

SEO için dikkate alınması gereken bir takım performans kriterleri bulunmaktadır. Şimdi ise bu kriterlerin neler olduğuna bakalım:

Sayfa Hız Sikoru Değerlendirmesi

Web sayfanız kullanıcılara mobil ve masaüstü versiyonlarından hızlı tepki verebilmelidir.
Yoğun kullanılan Javascript ve CSS kodlarını minimum düzeyde kullanmalısınız. Resimlerinizi orjinal boyutlarına göre değil, web sitenizde görünecek ölçülere göre eklemeniz gerekmektedir.
Detaylı rapor almak için Google’ın PageSpeed Insights sitesinden hızınızı sınırlayan sebepleri görebilirsiniz.

Mobil Kullanılabilirlik

Web siteniz mobil uyumlu değilse artık yeni aktif olan Google Core Web Vitals yapısı ile arama sonuçlarında yükselmeniz artık imkansız.
Amaç, en iyi kullanıcı deneyimi olduğu için mobil olmayan web siteleri yavaş çalışır ve kullanıcı sürekli ekrana zoom yaparak ve yaklaşarak bakmak zorunda kalır. Bu oldukça zor ve yorucudur.

Domain Faktörü

Domain aldığınız tarih ne kadar eski olursa o kadar değerli bir domaine sahip olursunuz.
Akılda kalıcı, okunduğu gibi yazılan, kolay telafuz edilebilen ve tek seferde anlaşılabilen bir isim seçmeniz oldukça faydalı olacaktır.
Domainlerinizde “-“, “_” kullanmamalısınız.

Web Site Güvenliği

Bir web sitesi için SSL sertifikası çok önemlidir.
Ssl sertifikası web sitenizin içerisinden müşteri alışverişi esnasında girdiği kart bilgilerinin şifrelenerek sadece banka sunucuları tarafından algılanıp bu protokollere göre şifrelendiğini belirtir.
Yani web siteniz güvenlik açısından yeterliyse web siteniz arama motorları tarafından da güvenilir olarak işaretlenerek arama sonuçlarına dahil edilir.
Not: google ssl sertifikasına ait web sitelerinin aramalarda güvenli olmayan web sitelerden daha önde olabileceğini açıklamıştı.

Sosyal Medya ve SEO Etkisi

Sosyal medya bağlantılarınızı web sitenize mutlaka ekleyin.
Günümüzde sosyal medya üzerinden ciddi trafik ve müşteri elde etmeniz mümkündür.
Sosyal medya üzerinden yapacağınız reklamlar ilede web sitenizin trafiğini gözle görülür şekilde artırmanız mümkündür.

En İyi SEO Analiz Araçları

Dünya üzerinde kullanılan en iyi SEO analiz araçlarını bir liste halinde sunmak istedim.
Bu içerikte bu yılın kullanılan en iyi popüler SEO analiz araçlarını göreceksiniz.
Web sitenizin SEO kalitesini ölçerek SEO’nuzu güçlü tutabilir ve arama motorlarında üst sıralarda yerinizi almayı hedefleyebilirsiniz.

Ahrefs

Ahrefs
Ahrefs

Ahrefs
Web dünyasında en çok tercih edilen SEO analiz araçlarından birtanesidir.
ücretli olmasına karşın tercih edilmesinin en önemli sebebi geniş bir kitleye sahip olması ve rakiplerinde linklerini analiz etmenizi sağlıyor olmasıdır.
Aynı zamanda Ahrefs’i link çalışması yaparkende kullanabilirsiniz.
Blogumuzda yer alan kapsamlı
Ahrefs
rehberimizden detaylı kullanım bilgisine erişebilirsiniz.

Semrush

Semrush
Semrush

Semrush
aslında bir pazarlama aracıdır. bu araç ile domain ve anahtar kelime araştırması yapılabilmesi mümkündür.
Web dünyasında en çok sevilen analiz araçlarından birtanesi olarak öne çıkmaktadır.
Gerek domain, gereksede anahtar kelime üzerinden Web sitenizi analiz edebilirsiniz. bunun yanısıra rakiplerinizide analiz ederek SEO çalışmanızda doğru bir yol çizmenize katkı sağlayabilirsiniz.
Kesinlikle sizlere Semrush pazarlama aracını kullanmanızı tavsiye ederiz.
Ayrıca,
Semrush
rehberimizide okumadan geçmeyin.

Kwfinder

Bu anahtar kelime aracı ile uzun kuyruklu ve düşük rekabete sahip anahtar kelimeleri bulabilir ve girdiğiniz anahtar kelimeler ile ilgili yeni fikirler edinebilirsiniz.
SEO uzmanlarının tercih ettiği anahtar kelime araçlarının başında gelen bu araç ile doğru anahtar kelime seçimi konusunda bir adım öne çıkabilirsiniz.
Kwfinder anahtar kelime aracı SEO hususunda mutlaka kullanacağınız araçların başında gelmektedir.

Dmoz

Dmoz içerisinde çeşitli SEO aracını barındıran bir SEO yazılımıdır.
Google algoritmalarını yakından takip eden ve bu algoritmaları kullanan bir araçtır.
Günümüzde ismini sıkça duyduğumuz bu aracı bilmeyeniniz yoktur.
Web sitenizi dmoz üzerinden kayıt altına alıp izleyebilir, SEO analiz araçlarını kullanarak SEO çalışmalarınızı yürütebilirsiniz.
Google üzerinde gelen güncellemeleride yakından takip edebilir ve bu güncellemeleri web sitenizde uygulayabilirsiniz.

Majestic

Bu SEO analiz aracı ücretsiz seo analiz araçlarından birtanesidir.
SEO uzmanlarının görüşlerine göre en iyi pazarlama aracı olarak göze çarpmaktadır.
Majestic, aynı zamanda bir anahtarkelime aracı olarakta kullanılabilmektedir.
Anahtar kelime araştırması yapmanız konusunda sizlere yardımcı olur ve doğru anahtar kelime seçimlerinize katkı sağlamaktadır.
Site explorer özelliğini kullanarak web sitenizin değer kayıp edip etmediğini gözlemleyebilirsiniz.

Site Liner

Site liner: web sitenizde kopya içerik olup olmadığını kontrol eden bir araçtır.
Google’in kopya içerik olan web sitelerini cezalandırdığını biliyoruz zaten, bu yüzden belkide bu aracı kullanmak oldukça büyük bir önem arz etmektedir.
Web sitenizde kopya içerik olup olmadığını kontrol etmenin yanı sıra, kırık link kontrolü, sayfa hızı, daili link kontrolünü yapabilirsiniz.
Bu SEO kontrol aracı site içi SEO konusunda eksikliklerinizi görmenize ve varsa eksiklikleriniz bunları gidermenize ciddi katkılar sağlamaktadır.

Sonuç

SEO analiz araçları, web sitelerinin arama motoru performansını izlemek ve iyileştirmek için kritik öneme sahiptir. Semrush, Ahrefs, DMOZ, Siteliner ve Majestic SEO gibi 2024 yılının en iyi araçları, kullanıcılarına kapsamlı veri analizi, anahtar kelime araştırması, geri bağlantı takibi ve içerik denetimi gibi çeşitli fonksiyonlar sunar.
Her bir araç, kendine özgü avantajları ve özellikleriyle öne çıkarak, farklı ihtiyaçlara ve bütçelere sahip işletmeler için uygun seçenekler sunar. Doğru aracı seçmek, web sitenizin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasına ve çevrimiçi başarınızı artırmasına yardımcı olabilir. Bu nedenle, işletmenizin ihtiyaçlarına en uygun SEO analiz aracını seçerek, dijital dünyada rekabet avantajı elde edebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir